4ESO - SOLUCIONS A LES ACTIVITATS DE LES SESSIONS POSTCONFINAMENT 3 i 4

https://www.indiewire.com/wp-content/uploads/2017/05/ripley.jpg?w=780

NOTA: Demà no hi haurà nova sessió de Valencià. Si esteu fent els deures quan toca i corregint-los després amb les solucions que he publicat, per aquesta setmana ja aneu prou bé. Per descomptat, us anime a veure pel·lícules i sèries i a llegir en valencià, activitats realment enriquidores i que ens poden alleugerir aquests dies de confinament. Demà divendres, 27 de març, publicaré alguns enllaços amb continguts d'entreteniment en Valencià. A més a més, demà se suposa que obriran AULES per a vosaltres. Us recomane que passeu per allí i comproveu que tot el que estic publicant a aquest blog el teniu també a la plataforma educativa. Amb sort, el pròxim dilluns 30 de març ja podem fer la migració d'aquesta web a AULES. Una forta abraçada!

 
SOLUCIONS SESSIÓ 3
Activitat 5 de la pàgina 139:
Va comprovar que era Laura qui li telefonava i se’l va guardar. (Relatiu)
Semblava que els ocupants del cotxe no havien arribat a sentir res. (Conjunció)

Activitat 6 de la pàgina 139:
a) Saps [si has aprovat l’examen?] (Subordinada substantiva interrogativa. Nexe: conjunció interrogativa, sense funció)
b) [El que dius] no té sentit. (Subordinada substantiva de relatiu. Nexe: relatiu substantivat, funció de CD)
c) Digues-li [quina camisa li queda millor]. (determinant relatiu interrogatiu, sense funció)
d) Li agradarà [molt conéixer-te]. (Subordinada substantiva d’infinitiu: Nexe: infinitiu, funció de CD)
e) M’alegre [que hages vingut amb nosaltres]. (Subordinada substantiva completiva. Nexe: conjunció, sense funció)

Activitat 7 de la pàgina 140:
a) La meua intenció és convidar-lo a sopar. (Atribut)
b) No parla mai del que li va passar. (Complement de règim verbal)
c) Em preocupa que s’hagen perdut pel camí. (Complement de règim verbal)
d) Les paperetes són segellades pels qui organitzen el sorteig. (Complement agent)

SOLUCIONS SESSIÓ 4
Activitat 5 de la pàgina 165:
ATENCIÓ: L’antecedent apareix en negreta, el relatiu apareix en cursiva i la funció, entre parèntesi.

a) El marit de la meua cosina parla una llengua l’origen de la qual (CN) és desconegut.
b) Volem tornar al poble on (CCL) ens vam conéixer.
c) La persona de qui (CRèg) depén això encara no ha arribat.
d) Has vist damunt de la taula el llapis que (Subjecte) està rosegat?
e) El llibre al qual (CRèg) et refereixes me’l vaig emportar jo la setmana passada.

Activitat 6 de la pàgina 165:
a) El dia que anàrem al museu feia moltíssim de fred.
b) Aquesta és la violinista de què / la qual et vaig parlar l’altre dia.
c) La història ocorre en un lloc on / en què / en el qual tots els desitjos es fan realitat.
d) És l’objectiu perquè / pel qual hem treballat tots els voluntaris durant tant de temps.
e) La paraula en què / la qual penses i no recordes és elefant.


Activitat 8 de la pàgina 165:
a) Antoni parla d’una idea innovadora que va ser de Lluïsa.
b) Tinc un amic al poble a qui li agrada moltíssim l’escalada.
c) Hem visitat una casa les habitacions de la qual tenen molta llum.
d) Han obert una botiga de roba al local de la plaça que estava buit.
e) Jo estudiava en una facultat que es troba a dos carrers de ta casa.

Activitat 10 de la pàgina 166:
Una altra persona també havia canviat moltíssim: la Vera, que tornà de París amb un aire agressiu i mortificat. (explicativa) [...] Tenia els ulls coriacis, i se li havien fet unes ulleres profundes, carregades de ressentiment. Estava tan pàl·lida que se li marcaven unes pigues que abans no se li veien (especificativa), i que ara li cobrien la cara (especificativa) tot donant-li un aspecte malaltís.

Comentaris